Targi wystawiennicze czy imprezy branżowe to doskonałe miejsce na zaprezentowanie swojej firmy, nawiązanie kontaktów biznesowych lub zdobycie nowych klientów. Każdemu przedsiębiorcy zależy oczywiście na pozytywnym wizerunku. W trakcie rozmaitych wydarzeń wizytówką firmy stają się hostessy. Jak powinna wyglądać hostessa, aby dobrze reprezentowała firmę?

Aparycja hostessy

Żyjemy w czasach kultu piękna. Nie uciekniemy w żaden sposób od tego, że ludzie ładni i atrakcyjni postrzegani są zdecydowanie lepiej. Możemy mówić nawet o tzw. efekcie aureoli, który powoduje, że osobom atrakcyjnym fizycznie nadawane są automatycznie tak pozytywne cechy, jak inteligencja czy uczciwość. Dobrze wyglądający ludzie odbierani są ponadto, jako bardziej kompetentni. W efekcie uważniej wsłuchujemy się w ich słowa i szybciej jesteśmy w stanie im zaufać. Dlatego zatrudnienie hostessy, która posiada nienaganną aparycję jest najlepszym rozwiązaniem. Jej atrakcyjność w pewien sposób „przeleje się” na produkty, które będzie prezentowała. A jej przekaz np. wymieniane pozytywne cechy produktów, usług czy firmy staną się dla odbiorców bardziej wiarygodne.

Jak powinna wyglądać hostessa?

Hostessa powinna być przede wszystkim zadbana. Dotyczy to każdego elementu jej wyglądu. Długie włosy powinny być odpowiednio uczesane. Nie ma mowy o rozdwojonych końcówkach czy nieatrakcyjnych odrostach. Równie ważny jest wygląd dłoni. Nie wchodzą w grę zarośnięte skórki czy brudne i zaniedbane paznokcie. Jest to szczególnie istotne, jeżeli hostessa w trakcie imprezy rozdaje katalogi lub ulotki.

Sylwetka hostessy powinna być wysportowana. Takie osoby odbierane są, bowiem, jako dbające o siebie. Hostessa musi pamiętać również o wyprostowanej postawie. Podczas prezentacji produktów czy usług postawa ciała mówi czasami więcej, niż wiele słów. Wyprostowana postawa oznacza dla odbiorców, że dana osoba jest pewna siebie i doskonale wie, o czym mówi. W ten sposób prezentowane produkty wypadają dużo lepiej.

Strój hostessy?

Strój hostessy powinien być przede wszystkim dostosowany do okoliczności. Prezentacja usług biznesowych wymaga prostego, eleganckiego, klasycznego stroju. Jeżeli hostessa prezentuje odżywki dla sportowców adekwatny będzie strój sportowy. Bez względu na charakter stroju warto zadbać o to, aby był on zunifikowany z firmą, czyli posiadał logo i barwy firmowe.